ΣΤ' τάξη nouveau Copains Copines 2

 UNITE 1- Quelle journée !

-  les mois et les saisons (οι μήνες και οι εποχές)



Τώρα προσπαθήστε να τοποθετήσετε τους μήνεs στην ...  εποχή τους πατώντας στον παρακάτω υπερσύνδεσμο

Ή, αν θέλετε, μπορείτε να παίξετε κρεμάλα με τους μήνες εδώ

Μια άλλη άσκηση που θα σας διασκεδάσει είναι η παρακάτω. Δεν έχετε παρά να χτυπήσετε στο κεφάλι τα ζωάκια που βγαίνουν από τη γη και γράφουν πάνω τους μια εποχή ή ένα μήνα. Χτυπήστε όσο δυνατά θέλετε, μη φοβάστε, δε θα πάθουν τίποτα.


-la date (η ημερομηνία)



Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο μπορείτε να εξασκηθείτε  στην ημερομηνία. Πατήστε στο βελάκι, για να ακούσετε το ηχητικό αρχείο και επιλέξτε τη σωστή ημερομηνία.  Μην ξεχάσετε  να πατήσετε  "vérifiez", για έλεγχο.

Εδώ μπορείτε να προσπαθήσετε να βάλετε τις ημέρες της εβδομάδας στη σειρά.

Τώρα προσπαθήστε να γράψετε την ημερομηνία που σας δίνεται ολογράφως με νούμερα. Την άσκηση θα τη βρείτε εδώ


- Η ώρα



Το περιοδικό Youpi έχει αφιερώσει ένα ολόκληρο τεύχος στην εκμάθηση της ώρας. Μπορείτε να το ξεφυλλίσετε εδώ.



-La routine quotidienne (η καθημερινή ρουτίνα)


Για να περιγράψω την καθημερινή μου ρουτίνα, χρειάζεται να ξέρω:

-Les verbes pronominaux (τα αυτοπαθή ρήματα)



Όπως είπαμε και στην τάξη τα αυτοπαθή ρήματα είναι τα ρήματα όπως τα ξέρουμε (δηλ. κλίνονται σύμφωνα με τη συζυγία τους)  μόνο που ανάμεσα στην  προσωπική αντωνυμία και το ρήμα μπαίνει μία ακόμη αντωνυμία.

έτσι, ενώ στα ελληνικά όταν ένα ρήμα ενεργητικής διάθεσης π.χ. "πλένω τα πιάτα", θέλουμε να το κάνουμε παθητικής διάθεσης "πλένομαι", αλλάζουμε τις καταλήξεις, στα γαλλικά δεν αλλάζουμε καταλήξεις αλλά προσθέτουμε μια αυτοπαθή αντωνυμία.

je lave = πλένω        je me lave= πλένω εμένα άρα : πλένομαι


Για να δούμε τι καταλάβαμε.
Στην παρακάτω άσκηση, γράφουμε το πρόσωπο που μας ζητάει στο πλαίσιο κάτω από κάθε ρήμα. Αν δεν έχουμε γαλλικό πληκτρολόγιο, για να βάλουμε τα accents (é, è κλπ) θα θεωρήσει κάποιες απαντήσεις μας λανθασμένες αλλά ... δεν πειράζει.
 



- Ανοίξτε το μενού και επιλέξτε τη σωστή αυτοπαθή αντωνυμία




- Compter jusqu'à 31 (μετράω ως το 31)


Τώρα μπορείτε να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες:
phonétique

le son [wa]

Δείτε το παρακάτω βίντεο

Unité 2
- Tu donnes ton adresse (δίνεις τη διεύθυνσή σου)
Για να ρωτήσουμε τη διεύθυνση κάποιου χρησιμοποιούμε την παρακάτω ερώτηση:

Για να δούμε τώρα πώς θα πούμε σε ποια διεύθυνση μένουμε στα γαλλικά:
Στα ελληνικά λέμε πρώτα την οδό και μετά τον αριθμό
π.x.  Μένω Ομήρου 25

Στα γαλλικά θα το πούμε ανάποδα, δηλ. πρώτα τον αριθμό μετά τη λέξη "rue" (οδός) και το όνομα της οδού : J'habite, 29 rue Victor Hugo

Ορίστε μερικά παραδείγματα




-  Tu demandes et tu indiques un chemin (Ρωτάς και υποδεικνύεις το δρόμο)




Για να το κάνουμε αυτό, χρειάζεται να ξέρουμε το ρήμα "aller" (πηγαίνω)



Εδώ μπορείτε να κάνετε μία άσκηση, για να θυμηθείτε την  κλίση του ρήματος "aller": Σύρετε το σωστό πρόσωπο του ρήματος στα κενά. 

-  Tu sais dire où tu vas et comment tu y vas (λες πού πηγαίνεις και πώς πηγαίνεις εκεί)

ας θυμηθούμε τώρα πώς δίνουμε οδηγίες κάνοντας αυτή την άσκηση




- Tu donnes des ordres (προστάζεις)
Όπως φαντάζεστε χρειαζόμαστε την προστακτική και πάμε να δούμε πώς σχηματίζεται



Άρα, αν ξέρουμε πώς κλίνεται ένα ρήμα στην οριστική του Ενεστώτα, πολύ εύκολα μπορούμε να σχηματίσουμε την προστακτική.

Τι πρέπει να θυμόμαστε:
-Η προστακτική στα γαλλικά έχει τα εξής πρόσωπα
β' ενικό
α' πληθυντικό
β' πληθυντικό
- δε βάζουμε τις προσωπικές αντωνυμίες στα γαλλικά
- στα ρήματα της α' συζυγίας βγάζουμε από το β' ενικό πρόσωπο το -s 

Για να το δούμε και στην πράξη:

tourner

-----

tourne (στρίψε)

-------

tournons (ας στρίψουμε)

tournez  (στρίψτε)

----------


- Tu connais les lieux de la ville (γνωρίζεις τα μέρη της πόλης)


Παρακολουθώ το παρακάτω βίντεο και θυμάμαι τα μέρη της πόλης




Τώρα μπορούμε να κάνουμε το παρακάτω κουίζ, για να δούμε τι μάθαμε. 

Μία ακόμη δραστηριότητα, για να εμπεδώσουμε τα μέρη της πόλης, θα  βρείτε εδώ .  Πρέπει να "ζευγαρώσετε" τις εικόνες με τις αντίστοιχες  λέξεις.

- Tu sais dire où c'est (λες πού βρίσκεται κάτι)



- Tu decouvres des moyens de transport (ανακαλύπτεις τα μέσα μεταφοράς)


Τώρα μπορείτε να πατήσετε πάνω στις "καρφίτσες" της παρακάτω εικόνας και να επιλέξετε το μέσο μεταφοράς που αντιστοιχεί στην εικόνα.



UNITE 3- Le week-end

les sports



Προσπάθησε να βρεις τα αθλήματα στην παρακάτω άσκηση

Les parties du corps - Τα μέρη του σώματος

Στην παρακάτω άσκηση τοποθέτησε τις καρτέλες με τα μέρη του σώματος στο σωστό σημείο.
Και τώρα μπορείς να παίξεις ντόμινο με τα μέρη του σώματος!

Le  futur proche - Ο κοντινός Μέλλοντας

Ας προσπαθήσουμε τώρα να κάνουμε την παρακάτω άσκηση.

Η πρόθεση "chez"



Τα ρήματα "pouvoir" και "vouloir"


Στην παρακάτω άσκηση επιλέξτε το ρήμα που ταιριάζει (pouvoir ή vouloir) και βάλτε το στο σωστό πρόσωπο. 

UNITE 4- La magie

Μαθαίνω να περιγράφω την εξωτερική εμφάνιση



Μαθαίνω να σχηματίζω το θηλυκό των επιθέτων



Μαθαίνω τις προθέσεις του τόπου

Τώρα μπορείς να κάνεις τις παρακάτω ασκήσεις:

Le verbe "être" - Το ρήμα "είμαι"

Τώρα είστε έτοιμοι να κάνετε την παρακάτω δραστηριότητα με το ρήμα "être". Συμπληρώστε τα κενά με το ρήμα στο σωστό πρόσωπο.




Και μια μικρή επανάληψη στο λεξιλόγιο της ενότητας:

Και τα επίθετα που χρειαζόμαστε για την περιγραφή της εξωτερικής εμφάνισης:

UNITE 5- A la campagne

les animaux de la ferme - Τα ζώα της φάρμας



Περιηγήσου στον παρακάτω σύνδεσμο, για να δεις και να ακούσεις τα κυριότερα ζώα της φάρμας.

Τώρα είσαι έτοιμος-η να παίξεις memory με τα ζώα της φάρμας



Το ρήμα "prendre"
Για να δούμε, πόσο καλά έμαθες το ρήμα "prendre";



Ας κάνουμε τώρα ορισμένες ασκήσεις πάνω στα articles partitifs!



UNITE 6- On fait la fête

les couleurs - Τα χρώματα




Les vêtements


le verbe "mettre" (Βάζω)

Επιλέγω το σωστό τύπο του ρήματος "mettre"

le verbe "avoir" (έχω)


Ας κάνουμε τώρα τις παρακάτω ασκήσεις:

Le passé composé (Αόριστος)

Μορφολογικά, ο Passé Composé μοιάζει με τον δικό μας Παρακείμενο. Στη σημασία όμως έχει τη θέση του δικού μας Αόριστου. Είναι χρόνος στιγμιαίος και εκφράζει:

a. Πράξεις, γεγονότα

- J'ai cassé la vase= Έσπασα το βάζο.

- J'ai regardé un film à la télé= Είδα μια ταινία στην τηλεόραση.

b. Πράξεις που άρχισαν και τελείωσαν σε συγκεκριμένη στιγμή στο παρελθόν

- Hier, j'ai dansé pendant 2 heures = Χθες χόρεψα για 2 ώρες

- La répétition a commencé à 8 h et elle a fini à 10 heures= Η πρόβα ξεκίνησε στις 8 και τελείωσε στις 10

c. Πράξεις, γεγονότα που έγιναν διαδοχικά

- Il a mis le café dans la tasse, il a mis le lait dans la tasse de café, il a mis le sucre dans le café au lait (Jacques Prévert- Déjeuner du matin)














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου