E' τάξη nouveau Copains Copines 1

 

Unité 0

 

-      RECONNAITRE LE FRANÇAIS - ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ

        Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο προσπαθήστε θα ακούσετε παιδικά τραγούδια σε διαφορετικές γλώσσες. Προσπαθήστε να αναγνωρίσετε  τα γαλλικά και να αντιστοιχίσετε κάθε τραγουδάκι με τη σωστή σημαία

-      RECONNAITRE DES MOTS FRANÇAIS

        Οι παρακάτω λέξεις που χρησιμοποιούμε στα ελληνικά είναι όλες γαλλικές, μπορείς να σκεφτείς κι άλλες;


Δες κι αυτό το βίντεο, είμαι σίγουρη ότι θα το διασκεδάσεις

-      LA FRANCE: SES SYMBOLES (Η ΓΑΛΛΙΑ: ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ)



-      LALPHABET



     LA CHANSON DE LALPHABET 

 Πατήστε πάνω στον υπερσύνδεσμο, για να ακούσετε  το τραγούδι της  αλφαβήτας

EPELER - μαθαίνω να συλλαβίζω τις λέξεις

        Δείτε το βίντεο και μάθετε να συλλαβίζετε (épeler son nom) μαζί με την Έλσα και τους υπόλοιπους ήρωες του Frozen

-      LES MOTS TRANSPARENTS

   Ποιες από τις παρακάτω γαλλικές λέξεις καταλαβαίνεις. Νομίζω ότι καταλαβαίνεις τις περισσότερες, αν όχι όλες.





Unité 1 - Ενότητα 1

 

-      SALUER/ PRENDRE CONGE    χαιρετώ/αποχαιρετώ





LES SALUTATIONS EN FRANCE / ΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ



    Δείτε το βίντεο και ανακαλύψτε πώς χαιρετιούνται τα παιδιά της ηλικίας σας στη Γαλλία. ΠΡΟΣΟΧΗ! Το βίντεο έχει γυριστεί πριν από την πανδημία COVID 19!!!!!!!!



-      SE PRÉSENTER / DEMANDER LE NOM (συστήνομαι/ ρωτάω το όνομα κάποιου)


 

-      IDENTIFIER UN OBJET / ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

 

LES AFFAIRES DE CLASSE / ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

 


Για να μάθουμε καλύτερα τα αντικείμενα της τάξης

- Τώρα προσπάθησε να τοποθετήσεις τα αντικείμενα στη σχολική τσάντα ή στην κασετίνα. Για τις λέξεις που δεν ξέρεις, πάτησε πάνω στο εικονίδιο [i]

- Και μία άσκηση ακουστικής κατανόησης. Άκου και κάνε κλικ πάνω στα αντικείμενα που ακούς.


LES COULEURS  / ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ


 

Τώρα λοιπόν που ξέρουμε τα αντικείμενα της τάξης και τα χρώματα, ας προσπαθήσουμε να  κάνουμε την παρακάτω δραστηριότητα.

 - Αντιστοιχίζω τα χρώματα με τις εικόνες

- Άκου και σημείωσε τη σειρά με την οποία ακούς τα χρώματα

- Κοίτα την εικόνα και συμπλήρωσε με το χρώμα που βλέπεις. 


Και μία τελευταία δραστηριότητα, για να εμπεδώσουμε τα χρώματα:


Και για το τέλος της ενότητας κάποιες ακόμη δραστηριότητες επανάληψης.
- Στις λέξεις που εμφανίζονται λείπει ένα γράμμα, το ίδιο για όλες. Κάνετε κλικ στο σωστό γράμμα

UNITE 2 - A la récré

-Tu comptes jusqu'à 12 (Μετράς μέχρι το 12)

Μπορείτε να ακούσετε τους αριθμούς εδώ

Και τώρα ας δούμε τι μάθαμε:
- Εδώ θα βρείτε μία άσκηση που συνδυάζει τα νούμερα που μάθαμε σε αυτή την ενότητα και τα αντικείμενα της τάξης που μάθαμε στην ενότητα 1. Ακούτε προσεκτικά και επιλέγετε VRAI (ΣΩΣΤΟ) ή FAUX (ΛΑΘΟΣ) . Δεν ξεχνάμε να πατάμε "valider" και "suivant", για να προχωρήσουμε στην επόμενη ερώτηση




-Tu demandes son âge à un copain (Ρωτάς την ηλικία ενός φίλου σου)



-Tu donnes ton âge (λες την ηλικία σου)

και μία δραστηριότητα:

-Tu connais les jeux de la récré (γνωρίζεις τα παιχνίδια του διαλείμματος)


-Les articles indéfinis (αόριστα άρθρα)

Τα αόριστα άρθρα συνοδεύουν τα ουσιαστικά (πράγματα, ζώα ή άτομα) όταν μιλάμε για κάτι που δεν είναι συγκεκριμένο:

- Tu as un stylo? =έχεις ένα στυλό; (ένα οποιοδήποτε στυλό)

Προσοχή στα γένη!   Έχουμε μόνο αρσενικό και θηλυκό:




Σχετικές δραστηριότητες:
- Επιλέγω το σωστό αόριστο άρθρο.


Unité 3

Les jours de la semaine - Οι μέρες της εβδομάδας 










Και ένα τραγούδι που θα μας βοηθήσει να τις θυμόμαστε πιο εύκολα😀:

lundi, des patates
mardi,des patates
mercredi, des patates aussi
jeudi, des patates
vendredi, des patates
samedi, des patates aussi
et le dimanche, jour du Seigneur
αh quelle chance!
des pommes vapeur !

  • Το οριστικό άρθρο: lelal’ και les 

    Οι βασικοί κανόνες

    • Στα ελληνικά έχουμε 3 άρθρα (ο, η, το) γιατί έχουμε 3 γένη. Στα γαλλικά έχουμε 2 άρθρα, γιατί τα γένη είναι 2: αρσενικό και θηλυκό. 

    με αρσενικό ουσιαστικό

    με θηλυκό ουσιαστικό

    Ενικός

    le (l’)

    la (l’)

    Πληθυντικός

    les

    les

    👇

    • Το le χρησιμοποιείται μπροστά από αρσενικά ουσιαστικά ενικού αριθμού.

    le gâteau

    το γλυκό

    le poisson

    το ψάρι

    le yaourt

    το γιαούρτι


    • Το la χρησιμοποιείται μπροστά από θηλυκά ουσιαστικά πληθυντικού αριθμού.

    la carotte

    το καρότο

    la purée

    ο πουρές

    la salade

    η σαλάτα


    • Το l’ χρησιμοποιείται μπροστά από αρσενικά ή θηλυκά  ουσιαστικά που αρχίζουν από φωνήεν 

    l’omelette

    η ομελέτα

    l’eau

    το νερό

    l’éclair

    το εκλέρ


    Καλό είναι, όταν μαθαίνουμε ένα καινούριο ουσιαστικό, να το μαθαίνουμε με το άρθρο του, ώστε να ξέρουμε το γένος  του !

    • Το les χρησιμοποιείται μπροστά από ΟΛΑ τα ουσιαστικά πληθυντικού αριθμού, είτε είναι αρσενικά είτε θηλυκά και  ανεξάρτητα από το αρχικό τους γράμμα.

    les frites

    οι τηγανιτές πατάτες

    les pommes

    τα μήλα

    les tomates

    οι τομάτες

    les carottes

    τα καρότα

     

  • Το le και το  la γίνονται l’, όταν είναι μπροστά από ουσιαστικό που αρχίζει  από φωνήεν και μπροστά από τα περισσότερα ουσιαστικά που αρχίζουν από h.




Τα ρήματα της 1ης συζυγίας είναι τα ρήματα που στο απαρέμφατό τους τελειώνουν σε  -ER  όπως για παράδειγμα:
👉 parler = μιλώ
👉 jouer = παίζω
👉 frapper = χτυπώ κλπ

Στην 1η συζυγία τα ρήματα είναι ομαλά, δηλαδή έχουν σταθερές καταλήξεις τις οποίες προσθέτουμε στο θέμα.
Αλλά πριν φτάσουμε εκεί, πρέπει να διευκρινίσουμε κάτι. Στα γαλλικά το ρήμα δεν μπορεί να σταθεί μόνο του όπως στα ελληνικά. Πρέπει το ρήμα ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να συνοδεύεται από την αντίστοιχη αντωνυμία.



Αφού βάλουμε λοιπόν τις αντωνυμίες ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ την κατάληξη -ER από το απαρέμφατο και κρατάμε το θέμα στο οποίο προσθέτουμε σταθερές καταλήξεις:



Προσοχή στα ρήματα που αρχίζουν από φωνήεν:


Ας δούμε και τον αρνητικό τύπο:


Ας δούμε τώρα τι μάθαμε κάνοντας τις παρακάτω ασκήσεις:
Μην ξεχάσεις να πατήσεις "c'est fini" μόλις τελειώσεις.


DIRE CE QU'ΟΝ AIME, CE QU'ON N'AIME PAS 
ΛΕΩ ΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, ΤΙ ΔΕ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ

AIMER = ΑΓΑΠΑΩ, ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ
A Το χρησιμοποιούμε, για να πούμε τι μας αρέσει 

Ας δούμε και τον αρνητικό τύπο:



Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε το ρήμα "adorer" = λατρεύω 


 ή το ρήμα "détester" = μισώ, απεχθάνομαι

Τώρα είστε έτοιμοι να κάνετε την παρακάτω άσκηση: να τοποθετήσετε κάθε πρόταση στη σωστή στήλη (j'aime, je n'aime pas)






Unité 4

La famille
Στον παρακάτω χάρτη μπορείτε να παρατηρήσετε τις διαφορές στον τρόπο που "φωνάζουν" τη γιαγιά σε διάφορες περιοχές της Γαλλίας!😏


les animaux



Στον ακόλουθο σύνδεσμο πάτησε με το ποντίκι σου πάνω στις εικόνες για να ακούσεις και τα δεις τις λέξεις που αντιστοιχούν στα ζώα της φάρμας.
Και τώρα μπορείς να παίξεις domino!

leadjectifs possessifs



Τώρα μπορείς να κάνεις τις παρακάτω ασκήσεις:

Και τώρα, ας δούμε 2 ρήματα, που μας είναι πολύ χρήσιμα!

avoir= έχω  και  être= είμαι 





Και μερικές ασκήσεις, για να τα εμπεδώσουμε:
Αντιστοιχίζω το υποκείμενο με το ρήμα Δεν ξεχνάω να πατήσω στο τέλος "check"

Unité 4

Les repas

les repas = τα γεύματα

(το πρωινό)




Le déjeuner (το μεσημεριανό γεύμα)


le goûter (το απογευματινό, το κολατσιό)

le dîner (το βραδινό)

les aliments du petit déjeuner
Τα τρόφιμα του πρωινού















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου