ΣΤ' ΤΑΞΗ - Ulysse à Paris 2


Unité 0

Révision lexique


Ας ξεκινήσουμε με μια ακουστική άσκηση να δούμε τι θυμόμαστε.
Πατώντας στο ακόλουθο link θα ακούσετε μία παρουσίαση και πρέπει να απαντήσετε στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που ακολουθούν.
Μην αγχώνεστε, μπορείτε να το ακούσετε όσες φορές θέλετε.
Όταν την ολοκληρώσετε, πατήστε "valider", για να δείτε τα αποτελέσματά σας.
Καλή επιτυχία!

- les chiffres - οι αριθμοί


Τι θυμόμαστε από τα νούμερα; θα το καταλάβουμε μόλις επισκεφθούμε τον ακόλουθο υπερσύνδεσμο.

Εκεί θα βρείτε τα νούμερα από το 0 μέχρι .... το 1.000.000
Εννοείτε πως δεν τα έχουμε κάνει όλα αυτά στην τάξη. 
Αυτό που θέλω από σας είναι να κάνετε επανάληψη τους αριθμούς από το 0 έως το 60.
Είναι πολύ απλό, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να σύρετε τον κέρσορα πάνω από κάθε αριθμό. Έτσι θα μπορείτε και να δείτε τη λέξη και να την ακούσετε. Βάλτε καλύτερα τα ακουστικά σας, γιατί θα χρειαστεί να τους ακούσετε πολλές φορές! Εκτός αν θέλει να μάθει γαλλικά και η υπόλοιπη οικογένεια 😅.


Αφού λοιπόν τα θυμηθήκαμε, ας κάνουμε την παρακάτω άσκηση.
Αφού πατήσετε σε αυτόν εδώ τον υπερσύνδεσμο γράψτε ολογράφως τα νούμερα που δείχνουν τα δαχτυλάκια στις εικόνες.


Bonne chance!

- les couleurs - τα χρώματα
Με τον ίδιο τρόπο, μετακινώντας δηλ. τον κέρσορα θα κάνουμε επανάληψη και τα χρώματα εδώ




Révision grammaire


ο Ενεστώτας - 1η συζυγία






Civilisation : La ville de Paris

Τι θα λέγατε να κάναμε ένα εικονικό ταξίδι  στο Παρίσι; 
Πατώντας στο παρακάτω λινκ μπορείτε να ανακαλύψετε “την πόλη του φωτός”, όπως ονομάζουμε την πρωτεύουσα της Γαλλίας. 
Μπορείτε με ένα απλό κλικ να μεγενθύνετε τις εικόνες από κάθε αξιοθέατο στο Παρίσι

Τα κυριότερα μνημεία του Παρισιού, μπορείτε να δείτε και εδώ


Bon voyage




Για να ολοκληρώσουμε, ας κάνουμε εδώ ένα παζλ για να ανακαλύψουμε το πιο διάσημο σύμβολο της Γαλλίας

Unité 1

Présenter sa famille



Ας θυμηθούμε τα μέλη της οικογένειας πατώντας σε αυτόν τον υπερσύνδεσμο
Τα θυμόμαστε;
Τι θα λέγατε να παίξουμε με το λεξιλόγιο της οικογένειας;
Σας παραθέτω εδώ τον σύνδεσμο ενός κρυπτόλεξου όπου πρέπει να βρείτε τα μέλη της οικογένειας που κρύβονται οριζόντια, κάθετα και διαγώνια.
Πατήστε "commencer" και ξεκινάμε!

Αν τα καταφέρατε με το κρυπτόλεξο, μπορείτε να συνεχίσετε με ένα άλλο αγαπημένο παιχνίδι, Le pendu ή αλλιώς κρεμάλα.

Πατήστε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο, για να παίξετε. 
Προσοχή : μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια πατώντας τη λέξη DÉFINITION αλλά αυτό θα μετράει για δύο λάθη. 

Tώρα μπορείτε να αντιστοιχίσετε τις ερωτήσεις με τις σωστές απαντήσεις.


Και να συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν στο κειμενάκι που περιγράφει την οικογένεια που βλέπετε στην εικόνα. 





Bonne chance!


Décrire quelqu’un -περιγράφω κάποιον






Μπορείτε να κάνετε  επανάληψη στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την εξωτερική εμφάνιση ενός ανθρώπου (le portrait physique) , πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο






Αφού λοιπόν θυμηθήκαμε πώς μπορούμε να περιγράψουμε την εξωτερική εμφάνιση κάποιου, ας προχωρήσουμε σε μια σχετική δραστηριότητα.

Στη δραστηριότητα που υπάρχει σε αυτόν τον υπερσύνδεσμο θα ακούσετε κάποιες περιγραφές και θα πρέπει να πατήσετε στην εικόνα ή στις εικόνες που νομίζετε ότι ανταποκρίνεται η περιγραφή. Αν δυσκολεύεστε, μπορείτε να πατήσετε πάνω στο εικονίδιο με τη σελίδα, κάτω αριστερά, για να δείτε και γραπτώς αυτό που ακούτε. Μόλις τελειώσετε πατάτε "valider" και εμφανίζεται το σκορ σας. Αν θέλετε να ξανακάνετε την άσκηση, πατήστε "recommencer".

Και τώρα είστε έτοιμοι να κάνετε το παρακάτω σταυρόλεξο


Στην παρακάτω άσκηση βρείτε τον "εισβολέα", δηλ. τη λέξη που δεν ταιριάζει με τις υπόλοιπες της ομάδας της. 
Τώρα μπορείτε να ακούσετε τις περιγραφές και να επιλέξετε το σωστό άτομο από τις φωτογραφίες.

Μερικές ακόμα δραστηριότητες σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση:

Σε κάθε εικόνα επιλέγω τη σωστή περιγραφή




Grammaire


Les adjectifs possessifs au singulier






Μία απλή άσκηση με τα κτητικά επίθετα (mon, ton, son κλπ) θα βρείτε εδώ


Le féminin des adjectifs



Le féminin des noms









Ας ολοκληρώσουμε τώρα την ενότητα 1 με ένα παιχνίδι : Qui est franconnaire?

Είναι, όπως καταλάβατε,  το γνωστό παιχνίδι εκατομμυριούχος. 
Για κάθε ερώτηση διαλέγετε μια από τις 4 απαντήσεις και μπορείτε να κερδίσετε από 100 έως 1000 γαλλικά Φράγκα (είναι το νόμισμά της που είχε η Γαλλία πριν το Ευρώ ).

Kάθε φορά που επιλέγετε μία απάντηση, εμφανίζεται ο «παρουσιαστής» και σας ρωτάει «tu es sûr?» δηλ. «είσαι σίγουρος;». Αν είστε σίγουροι πατάτε OUI και συνεχίζετε, αν δεν είστε πατάτε NON και επιλέγετε άλλη απάντηση.







Unité 2 – Parler de ses habitudes alimentaires

Les aliments



Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο, άκουσε προσεκτικά και βρες αν το άτομο που μιλάει καταναλώνει (oui) ή όχι (non) τα παρακάτω τρόφιμα στο πρωινό του. 

Μια πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα σχετικά με τα τρόφιμα βρίσκεται εδώ. Κάνε κλικ στο τρόφιμο που αντιστοιχεί στην εικόνα που περνάει από πάνω, μέχρι να τελειώσουν όλες οι λέξεις.
Les repas




Στην παρακάτω άσκηση, κάνε κλικ στα γράμματα, για να γράψεις τη λέξη που λείπει.


Παίζοντας το παρακάτω memory, μπορείτε να θυμηθείτε το λεξιλόγιο της ενότητας αλλά και να μάθετε και καινούριες λέξεις σχετικά με τη διατροφή.
Memory μπορείτε να παίξετε και εδώ και εδώ.

Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι, για να εκφράσουμε την ποσότητα στα γαλλικά.

α) Όταν η ποσότητα είναι μετρήσιμη (π.χ. ένα λεμόνι, δύο σοκολάτες κλπ) τότε, χρησιμοποιούμε:

αόριστο άρθρο (un, une)   
  ή
αριθμητικό επίθετο (un, deux, trois, … dix, … trente, …etc.):

  • Je prends un croissant = παίρνω ένα κρουασάν
  • Le matin je bois deux cafés = το πρωί πίνω δυο καφέδες
β) Αν δεν προσδιορίσουμε την ποσότητα, χρησιμοποιούμε τα articles partitifs (μεριστικά άρθρα)  du, de la, de l’, des :

  • Je vais au super marché pour acheter du lait = Πάω στο σουπερμάρκετ να αγοράσω γάλα (δε μας ενδιαφέρει πόσο γάλα) 
  • Je mets de la confiture sur mes tartines = Αλείφω μαρμελάδα στο ψωμί μου. (προφανώς μια λογική ποσότητα)
  • Tu veux de l'ananas? = Θέλεις ανανά; (δε ρωτάω πόσο)
  • Si tu vas au marché, achète des tomates = Αν πας στην αγορά, πάρε ντομάτες (όσες νομίζεις)


γ) όταν μιλάμε για συγκεκριμένη ποσότητα, χρησιμοποιούμε εκφράσεις όπως 

un verre de  ->  un verre d'eau = ένα ποτήρι νερό
un litre de  ->  un litre de lait = ένα λίτρο γάλα
une tasse de   -> une tasse de café = ένα φλιτζάνι καφέ
une portion de  ->une portion de frites = μία μερίδα πατάτες τηγανητές


Au restaurant



Δείτε εδώ πώς μπορούμε να παραγγείλουμε στο εστιατόριο.

Les formules de politesse






GRAMMAIRE

Les verbes MANGER, PRENDRE, BOIRE et VOULOIR



BOIRE : ΠΙΝΩ




Πάτησε στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο και ταξινόμησε τα τρόφιμα σε 2 κατηγορίες : je mange (τρώω) και je bois (πίνω)


PRENDRE : ΠΑΙΡΝΩ

.
VOULOIR : ΘΕΛΩ


Πάτησε σε αυτόν τον σύνδεσμο και επέλεξε στον σωστό τύπο του ρήματος vouloir. Όταν τελειώσεις, μην ξεχάσεις να πατήσεις : "c'est fini"!

Civilisation: La cantine en France


Τα παιδιά στη Γαλλία τρώνε στο σχολείο. Στις 12.00 σταματάνε τα μαθήματα, πηγαίνουν στο σχολικό εστιατόριο (la cantine), τρώνε όλα μαζί και μετά συνεχίζουν τα μαθήματά τους.


Μπορείτε να δείτε ένα σχετικό βίντεο εδώ.


Και τώρα ας γνωρίσουμε τις γαλλικές σπεσιαλιτέ


Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, για ένα σύντομο γαστριμαργικό οδοιπορικό στη Γαλλία.

Unité 3 – Et après, qu’est-ce que tu fais?



Demander/dire l’heure



Και τώρα που θυμηθήκαμε την ώρα ας προσπαθήσουμε να ενώσουμε τις προτάσεις που μας λένε την ώρα με το σωστό ρολόι πατώντας στον ακόλουθο σύνδεσμο


Μία ακόμη δραστηριότητα, για να εμπεδώσετε την ώρα μπορείτε να κάνετε εδώ.
Αρκεί να σύρετε με το ποντίκι τις φράσεις στο ρολόι που αντιστοιχεί η καθεμιά.







Les activités quotidiennes


Grammaire


Les verbes pronominaux- Τα αυτοπαθή ρήματα

Σίγουρα θυμάστε το ρήμα "s'appeler", το πρώτο ρήμα που μάθαμε στα γαλλικά!

Comment tu t'appelles? Je m'appelle ... 

Ε, λοιπόν αυτό δεν είναι ένα απλό ρήμα!


Ας δούμε πώς κλίνεται ένα verbe pronominal (αυτοπαθές ρήμα):



Unité 4- Il fait froid, je mets mes gants

Vocabulaire

Les vêtements (τα ρούχα)

Πατήστε εδώ και σύρετε τον κέρσορα, για να ακούσετε αλλά και να δείτε πως γράφονται οι σημαντικότερες λέξεις που χρειάζεται να θυμάστε σχετικά με το λεξιλόγιο της ένδυσης.
Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο  μπορείτε να ακούσετε και να δείτε γραμμένες όλες τις λέξεις που σχετίζονται με την ανδρική ενδυμασία.
Αφού τις ακούσετε όσες φορές θέλετε, πατήστε επάνω δεξιά στο πλαίσιο "DEFI D'ECOUTE" για να δείτε τι μάθατε. Ακούτε τη λέξη και κάνετε κλικ πάνω στο σωστό ρούχο.
Την ίδια δραστηριότητα μπορείτε να την κάνετε με τα γυναικεία ρούχα εδώ και με τα χειμωνιάτικα ρούχα εδώ.
Εδώ μπορείτε να δείτε τα αξεσουάρ και τα εσώρουχα.

Και τώρα μπορούμε να δούμε και άλλες δραστηριότητες σχετικά με την ένδυση:


Επιλέγω τη λέξη που περιγράφει το ρούχο της εικόνας

Επιλέγω τη σωστή λέξη (ανδρική ένδυση)

Επιλέγω τη σωστή λέξη (αξεσουάρ)

Επιλέγω τη σωστή λέξη (κοσμήματα και αξεσουάρ)

Παίζω memory με τα ρούχα 

κι άλλο ένα Memory με το λεξιλόγιο της ενδυμασίας.



Η επόμενη δραστηριότητα είναι μια δραστηριότητα πολλαπλής επιλογής με εικόνες και ήχο. Ακούτε το ηχητικό αρχείο και επιλέγετε τη σωστή εικόνα. Κάθε φορά που κάνετε λάθος, θα έχετε μια ποινή 10 δευτερολέπτων. Για να πάρετε το χρυσό μετάλλιο πρέπει να κάνετε χρόνο μικρότερο ή ίσο από 45 δευτερόλεπτα.


Στον ακόλουθο σύνδεσμο πατήστε το εικονίδιο του ηχείου, για να ακούσετε ποιο ρούχο υπάρχει κάθε φορά μέσα στη βαλίτσα και να το επιλέξετε.


Όταν θέλουμε να συνοδεύσουμε ένα ρούχο με ένα επίθετο (πχ.Il porte une chemise bleue) πρέπει να θυμόμαστε ότι στα γαλλικά ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΜΠΑΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ. 

Εδώ θα βρείτε παραδείγματα και ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να το καταλάβετε. 


les parties du corps - Τα μέρη του σώματος


Πατήστε τώρα στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο και επιλέξτε κάτω από κάθε εικόνα τη λέξη που αντιστοιχεί στο μέρος του σώματος που εικονίζεται.
Μόλις τελειώσετε, πατήστε "vérifier" (επαλήθευση).


Αφού πατήσετε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο, επιλέξτε από τον κατάλογο που εμφανίζεται πατώντας το βελάκι το μέρος του σώματος που αντιστοιχεί σε κάθε γράμμα.

Στην παρακάτω άσκηση βρείτε τα μέρη του σώματος. Τώρα είμαστε έτοιμοι να παίξουμε domino!


Στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο πατήστε το εικονίδιο του ηχείου, για να ακούσετε τις περιγραφές και επιλέξτε  το τερατάκι που ταιριάζει σε  κάθε περιγραφή που ακούτε.

Και μερικές ακόμα ασκήσεις για τα μέρη του σώματος:

Επιλέγω τη λέξη που περιγράφει το μέρος του σώματος που βλέπω στην εικόνα.

Παίζω memory με τα μέρη του σώματος

la météo


Για να δούμε τώρα αν θυμόμαστε καθόλου πώς μιλάμε για τον καιρό.

Στο link που σας δίνω μπορείτε να ακούτε τις λέξεις που αντιπροσωπεύουν οι εικόνες περνώντας τον κέρσορα πάνω τους.
Αφού τις ακούσετε και τις δείτε όσες φορές εσείς θεωρείτε αρκετές, για να τις θυμηθείτε μπορείτε να ... παίξετε: πατώντας πάνω στο κουμπί DEFI D'EDOUTE, ακούτε τις λέξεις.
Σας προτείνω να το επαναλάβετε όσες φορές χρειαστεί, μέχρι να τις βρείτε όλες τις λέξεις σωστά. 


Τώρα μπορείτε να βρείτε τη φράση που αντιστοιχεί σε κάθε εικονίδιο και να τις "καρφιτσώσετε" μαζί.








Quel temps il fait? - Τι καιρό κάνει;

Βρίσκω τη φράση που ταιριάζει σε κάθε μετεωρολογικό φαινόμενο

Επιλέγω τη σωστή φράση 

Παίζω memory με τον καιρό



les adjectifs démonstratifs - Τα δεικτικά επίθετα




Στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο μπορείτε τα δείτε πώς και πού χρησιμοποιούμε τα δεικτικά επίθετα (adjectifs démonstratifs) και να εξασκηθείτε στη χρήση τους.
Αφού λοιπόν είδαμε τι είναι και πώς χρησιμοποιούνται τα δεικτικά επίθετα, ήρθε η ώρα να παίξουμε ένα παιχνίδι. Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο προσπαθήστε να βρείτε το ψαράκι με το σωστό δεικτικό επίθετο, για να το τοποθετήσετε στη φράση. Προσοχή, μη σας ξεγλυστρίσουν.
Καλή ψαριά!


Le futur proche -  Ο κοντινός μέλλοντας

Παρατηρήστε προσεκτικά:

Je vais manger un croissant. = θα φάω ένα κρουασάν
Tu vas prendre un café? = Θα πάρεις έναν καφέ;
il va préparer le dîner = Θα ετοιμάσει το δείπνο
elle va visiter sa grand-mère = Θα επισκεφθεί τη γιαγιά της
Nous allons regarder un film = Θα δούμε ταινία
Vous allez boire quelque chose?= Θα πιείτε κάτι;
Ils vont jouer au basket = Θα παίξουν μπάσκετ.

Τι παρατηρείτε;
O futur proche σχηματίζεται με το ρήμα ALLER (ΠΗΓΑΙΝΩ) + το απαρέμφατο του ρήματος που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε. 
Μας θυμίζει κάτι; Μήπως το I'm going to + απαρέμφατο στα αγγλικά;
Και ναι σωστά το καταλάβατε, αναφέρεται σε κάτι που θα γίνει σύντομα (στο κοντινό μέλλον) ή σε κάτι που σκοπεύουμε να κάνουμε.

Στην παρακάτω άσκηση συμπληρώστε τα κενά βάζοντας το ρήμα που βρίσκεται στην παρένθεση στον futur proche.








Μια παρόμοια άσκηση θα βρείτε εδώ.

Στην άσκηση που ακολουθεί συμπληρώστε με τη σωστή αντωνυμία από αυτές της λίστας που σας δίνονται από πάνω. Στο τέλος πατήστε "valider".

2 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μάγδα! Μπράβο σου, μια νέα ...περιπέτεια ξεκινάει! Νομίζω ότι και εγώ έτσι πρέπει να λειτουργήσω με τα ιστολόγιά μου!ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για όλη τη δουλειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή