Ε' ΤΑΞΗ - Ulysse à Paris 1

Unité 0

Lexique (λεξιλόγιο)

-Les mots transparents



Εσείς μιλάτε γαλλικά;
Για να δούμε μερικές λέξεις που σίγουρα καταλαβαίνετε




-la chanson de l’alphabet (το τραγούδι της αλφαβήτας)


Ας το ακούσουμε, για να το θυμηθούμε,  εδώ

Και αφού τραγουδήσαμε ας προσπαθήσουμε να κάνουμε μία ακουστική δραστηριότητα.
Αφού πατήσουμε στον παρακάτω σύνδεσμο, θα οδηγηθούμε σε μια ιστοσελίδα όπου βλέπουμε κάποιες φωτογραφίες ανθρώπων και στα αριστερά ένα κόκκινο βελάκι. Μόλις το πατήσουμε θα τους ακούσουμε να μας λένε το όνομά τους συλλαβιστά (γράμμα-γράμμα) και εμείς θα προσπαθήσουμε να το γράψουμε. Δεν ξεχνάμε να βάλουμε κεφαλαία και στο όνομα και στο επίθετο.
Αν δε τα καταφέρουμε με την πρώτη, δεν πειράζει. Μπορούμε να ξαναπατήσουμε το βελάκι όσες φορές θέλουμε. Μόλις ολοκληρώσουμε την άσκηση, πατάμε το κουμπάκι «valider» και βλέπουμε το σκορ μας.

Επίσης μπορούμε να πατήσουμε στο εικονίδιο κάτω αριστερά για να δούμε και γραπτώς τα ονόματα. Το τελευταίο όνομα έχει ειδικούς χαρακτήρες (é à ê ù κλπ) οπότε δεν πειράζει, αν κάνουμε ένα λαθάκι εκεί.

-Symboles de la France (σύμβολα της Γαλλίας)






Και τώρα μπορείτε να κάνετε το παρακάτω παζλ και θα ανακαλύψετε ... δε θα το αποκαλύψω, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σύμβολα της Γαλλίας.

Στην παρακάτω εικόνα θα δείτε μερικά στοιχεία για τη Γαλλία (τη σημαία, την πρωτεύουσα, τις κυριότερες πόλεις,την έκταση, τον πληθυσμό κλπ).
Είμαι σίγουρη ότι πολλά από αυτά τα ξέρατε ήδη!😏
Εδώ μπορείτε να δείτε ένα κολάζ με εικόνες από σύμβολα της Γαλλίας και της Γαλλοφωνίας. 
Μπορείτε να τα αναγνωρίσετε; Είμαι σίγουρη ότι αναγνωρίζετε τα περισσότερα, αν όχι όλα.


Unité 1 – BONJOUR ULYSSE!


Saluer/prendre congé (χαιρετώ /αποχαιρετώ)


Πιστεύεις ότι στα γαλλικά χαιρετάμε με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι στα ελληνικά;

Μπορείς να παρακολουθήσεις το παρακάτω βίντεο όπου υπάρχουν διάφοροι μη λεκτικοί τρόποι χαιρετισμών στα γαλλικά (χειρονομίες ή κινήσεις). Παρατήρησέ τους!


Σίγουρα χρησιμοποιείς κι εσύ κάποιους από αυτούς, για να χαιρετήσεις…


Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρεις το λεξιλόγιο που χρειάζεσαι, για να χαιρετήσεις κάποιον στα γαλλικά.

Και τώρα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ένα παζλ, που μόλις ολοκληρωθεί, θα μας αποκαλύψει έναν τρόπο να χαιρετήσουμε τους φίλους μας:

Στην άσκηση που θα βρείτε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο,  όλες η λέξεις συμπληρώνονται σωστά με το ίδιο μοναδικό γράμμα. Μπορείτε να βρείτε ποιο είναι αυτό;


Se présenter (παρουσιάζω τον εαυτό μου)







Πατήστε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο και, αφού ακούσετε τους διαλόγους, αντιστοιχήστε κάθε εικόνα που αναπαριστά μία περίσταση επικοινωνίας (situation) με το διάλογο που ταιριάζει. Μην ξεχάσετε να πατήσετε "validate".

Demander le prénom de quelqu'un (ρωτάω το όνομα κάποιου)



Dire comment ça va


Ας θυμηθούμε πώς απαντάμε στην ερώτηση "Comment ça va?" (Πώς πάει;)
Μπορείτε να το δείτε εδώ.
Τώρα μπορείτε να κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα και σύρετε τον κέρσορα στα emoji που έχουνε tag (τη μαύρη κουκίδα) και δείτε πώς απαντάμε στην παραπάνω ερώτηση.






































Και τώρα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε την παρακάτω άσκηση : ακούστε και κάνετε κλικ στην εικόνα που αντιστοιχεί ο κάθε διάλογος.

Grammaire


Le verbe s’appeler au singulier



Πατήστε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο και επιλέξτε από τις τρεις επιλογές που σας δίνονται, την κατάλληλη λέξη για κάθε φράση.

Le verbe être

Δείτε αυτό το βίντεο, για να θυμηθείτε πώς κλίνεται το ρήμα "être" (είμαι).

Στο παρακάτω link μπορείτε να κάνετε ένα κουίζ πολλαπλής επιλογής, για να δούμε αν το μάθατε.
Μόλις το ολοκληρώσετε πατήστε "corriger", για να δείτε αν κάνατε λάθη.
Αν θέλετε να το ξανακάνετε, πατήστε "recommencer".


Εδώ θα βρείτε μία ακόμη άσκηση, όπου πρέπει να βάλετε το ρήμα "être" στο σωστό πρόσωπο.


Από τα ρήματα που προτείνονται επιλέξτε το ρήμα "être".

Συμπληρώνω τα κενά με το σωστό τύπο του ρήματος "être". 

Παίζω memory με το ρήμα "être".


Bonne chance😀

Unité 2 – HUGO A UN JOLI AMI


Demander/ dire l’âge - Ρωτάω/λέω την ηλικία μου





Lexique


Les nombres 0-12

Αν τα θυμηθήκατε, ήρθε η ώρα να κάνουμε μία ακουστική δραστηριότητα.
Πατώντας στο ακόλουθο link θα οδηγηθείτε σε μία άσκηση με κενά. Πατήστε σε κάθε πρόταση το  βελάκι στο πράσινο πλαίσιο που βρίσκεται στα αριστερά και συμπληρώστε το κενό με τον σωστό αριθμό. 
Μη βιαστείτε, μπορείτε να το ακούσετε όσες φορές θέλετε.
όταν το ολοκληρώσετε, πατήστε "valider" για αυτόματη διόρθωση. 
Αν θέλετε να το ξανακάνετε, πατήστε "recommencer".
Καλή επιτυχία! Bonne chance!

Στην άσκηση που θα βρείτε εδώ μπορείτε να βάλετε τα νούμερα στη σωστή σειρά;
Στην επόμενη άσκηση  πρέπει να γράψετε το νούμερο που ταιριάζει.

Και ένα παιχνίδι memory για να τα εμπεδώσουμε καλύτερα!

Μπορείς να βρεις την ηλικία των παιδιών; Πάτησε το βελάκι και διάλεξε τη σωστή απάντηση.

Γράφω αριθμητικά (με νούμερα) τους αριθμούς που ακούω







Les animaux de compagnie

Πώς είναι στα γαλλικά τα κυριότερα ζώα. Ας παρατηρήσουμε τις παρακάτω εικόνες



Ας δούμε τώρα τι θυμόμαστε παίζοντας κρεμάλα
Στον επόμενο υπερσύνδεσμο προσπάθησε να βάλεις τη σωστή ετικέτα σε κάθε  ζωάκι. 
Και τώρα είμαστε έτοιμοι να παίξουμε memory


"vrai ou faux?", "σωστό ή λάθος;", βάλε √ στο σωστό κουτάκι. Και να θυμάσαι: vrai=σωστό, faux=λάθος.

και μερικές ακόμη δραστηριότητες σχετικά με τα ζώα:

Επιλέγω το ζώο της εικόνας (1)

Επιλέγω το ζώο της εικόνας (2)

Επιλέγω το ζώο της εικόνας (τα ζώα της Αφρικής)



Grammaire




Unité 3 – Pénélope, qu’est-ce qu’il y a dans le sac à dos?


Les affaires de classe (τα σχολικά είδη)



Τώρα λοιπόν πατώντας στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορούμε να κάνουμε μία άσκηση ακουστικής κατανόησης.
Πατώντας στο εικονίδιο με το ηχείο, θα ακούσετε τη λέξη που περιγράφει ένα από τα αντικείμενα στα εικονίδια δεξιά.
Εσείς θα πρέπει να σύρετε με τον κέρσορα το σωστό εικονίδιο στο ηχείο.
Μόλις μετακινήσετε όλα τα εικονίδια,πατήστε "vérifier".

Στην άσκηση που ακολουθεί σύρετε τις ετικέτες στα σωστά σχολικά είδη. Και μην ξεχνάτε, κάθε φορά που ολοκληρώνετε μια άσκηση, να πατάτε "vérifier".

Στην επόμενη άσκηση πατήστε το βελάκι για να ξεκινήσει το ηχητικό αρχείο και ακούστε τα αντικείμενα της τάξης. Κάθε φορά που ακούτε ένα σχολικό αντικείμενο, κάνετε κλικ στην αντίστοιχη εικόνα. Πατάτε "valider" και έπειτα "suivant".

Με τον ίδιο τρόπο, αφού πατήσετε το βελάκι για να ακούσετε τις φράσεις του ηχητικού αρχείου στην παρακάτω άσκηση, πατήστε "vrai" (σωστό), αν αυτό που ακούσατε συμφωνεί με την εικόνα που βλέπετε ή "faux", αν είναι λάθος.

Στην επόμενη δραστηριότητα, επιλέξτε από τη λίστα που ανοίγει, μόλις πατήσετε το βελάκι, τη λέξη που ταιριάζει στο κάθε εικονίδιο.

 

Les couleurs





Για να δούμε τι μάθαμε.
Στο παρακάτω φύλλο εργασίας. γράψτε το χρώμα που βλέπετε σε κάθε αντικείμενο.
Les couleurs, an interactive worksheet by SonySG
liveworksheets.com

Μόλις τελειώσετε, πατήστε "FINISH"



Και τώρα, ώρα να παίξουμε. Πατήστε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο, για να παίξετε memory με τα χρώματα!

Μπορείτε να σύρετε τις ετικέτες με τα χρώματα στις αντίστοιχες εικόνες;

κι άλλες δραστηριότητες σχετικές με τα χρώματα :

Επιλέγω το σωστό χρώμα

Παίζω memory με τα χρώματα

Αφού πατήσετε στον υπερσύνδεσμο, πατήστε το βελάκι, ακούστε προσεκτικά το ηχητικό αρχείο και γράψτε στα κουτάκια τη σειρά με την οποία ακόυτε τα χρώματα. Μην ξεχάσετε στο τέλος να πατήσετε "valider".

Τώρα, παρατηρήστε προσεκτικά την εικόνα και συμπληρώστε τις προτάσεις με το σωστό χρώμα.


Les questions (qu'est-ce que c'est?, qu'est-ce qu'il y a?)


Είστε έτοιμοι να παίξουμε; Προσπαθήστε να ρίξετε το δέμα από το αερόστατο στο βαγόνι με τη σωστή απάντηση.
Καλή διασκέδαση!

Εκτός από το "qu'est-ce que c'est?" και το "qu'est-ce qu'il y a?" υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να κάνουμε ερώτηση στα γαλλικά. Ο πιο εύκολος είναι να βάλουμε ένα ερωτηματικό στο τέλος. 
Δηλαδή: 
Tu es grec. = κατάφαση
Tu es grec? = ερώτηση


Στον προφορικό λόγο, όπου δεν υπάρχουν σημεία στίξης, καταλαβαίνουμε την ερώτηση από τον τόνο της φωνής.
Στην παρακάτω άσκηση, άκουσε τις φράσεις και συμπλήρωσέ με ερωτηματικό(?) ή τελεία(.) ανάλογα με αυτό που ακούς. Μην ξεχάσεις να πατήσεις "validate" μόλις την ολοκληρώσεις. Έχεις 3 προσπάθειες στη διάθεσή σου.

Unité 4 – Nathan aime les croissants!


Les aliments

Μπορείτε να κάνετε επανάληψη τα τρόφιμα από αυτόν εδώ τον υπερσύνδεσμο. Περνώντας τον κέρσορα πάνω από κάθε τρόφιμο βλέπετε τη λέξη και ακούτε πώς προφέρεται.
Έπειτα, πατώντας πάνω στο κουμπί DEFI D'EDOUTE, ακούτε τις λέξεις στα γαλλικά και κάνετε κλικ πάνω στη σωστή εικόνα.
Όταν το ολοκληρώσετε, θα είστε ξεφτέρια, allez!

Ας δούμε τώρα τα γαλακτοκομικά



Και πάμε τώρα στα φρούτα. Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο επιλέξτε το σωστό όνομα του φρούτου που βλέπετε στη εικόνα πατώντας το βελάκι δίπλα στο "sélectioner". Μόλις ολοκληρώσετε, πατήστε "vérifier".

Dire ce qu’on aime/ce qu’on n’aime pas (λέω τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει)







Les verbes du premier groupe - Τα ρήματα της πρώτης συζυγίας




Πατήστε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο. Πατήστε στο βελάκι να ανοίξει το μενού και επιλέξτε τον σωστό τύπο του ρήματος, Μην ξεχάσετε να πατήσετε "valider" στο τέλος.

Στην επόμενη δραστηριότητα επιλέξτε τη σωστή αντωνυμία και βάλτε την μπροστά από τον αντίστοιχο τύπο του ρήματος.





Τώρα μπορείτε να αντιστοιχίσετε εδώ το ρήμα με την αντωνυμία του. Προσοχή στις καταλήξεις. 
Στον παρακάτω σύνδεσμο επιλέξτε τον τύπο του ρήματος που ταιριάζει με την αντωνυμία.
Μην ξεχάσετε, όταν τελειώσετε, να πατήσετε "c'est fini".

Στην άσκηση που ακολουθεί επιλέξτε το σωστό τύπο του ρήματος από τους 3 που σας δίνονται. Στο τέλος μην ξεχάσετε να πατήσετε "valider".

Διαλέξτε το σωστό τύπο του ρήματος.

Μετακινήστε τα στοιχεία της 2ης στήλης ώστε να γίνουν "ζευγάρι" με τις αντωνυμίες.

Στο παρακάτω φύλλο εργασίας, συμπληρώστε τις καταλήξεις. Όλα τα ρήματα τελειώνουν σε -ER στο απαρέμφατο, άρα είναι της πρώτης συζυγίας. Μην ξεχάσετε να πατήσετε "finish", μόλις τελειώσετε.

Les verbes en -ER au présent, an interactive worksheet by rinah
liveworksheets.com


UNITÉ 5 

julien, quel est ton emploi du temps?


les jours de la semaine - Οι ημέρες της εβδομάδας




Και τώρα, ας εξασκηθούμε. Μπορείς να βάλεις τις ημέρες της εβδομάδας στη σειρά;
Μην ξεχάσεις να πατήσεις "valider" μόλις τελειώσεις! Ξεκίνα πατώντας εδώ

Για να εξασκηθείς περισσότερο, παίξε ντόμινο


les matières scolaires - Τα μαθήματα του σχολείου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου